Voorbeelden
Niet alles is voor te produceren
Voorproductie is misschien wel het belangrijkste deel van de hele videoproductie. Weten dat je geïnterviewden op de juiste plek zijn en dat je kunt filmen wat nodig is voor een goed beeldverhaal. Toch laat niet alles zich zo eenvoudig sturen en word je soms...
Livestream is meer dan techniek alleen
Hoe houd je livestreams interessant en effectief? Zeker nu mensen beginnen te lijden aan Zoom-vermoeidheid. Met een strak format en variatie kom je al een heel eind. Een tweede camerastandpunt of trendy studio garandeert niet een betere kijkbaarheid en dus impact. Het is een combinatie van de twee.
Claudia de Breij spreekt Syrisch gezin via Skype
De veiligheidssituatie in Syrië liet een reis van UNICEF-ambassadeur Claudia de Breij niet toe. We vonden een creatieve oplossing: Een interview met een gezin uit Aleppo via een Skype-verbinding ondersteund met beelden van een lokale cameraploeg....
Actuele thema’s centraal in corporate video
De Federatie Medisch Specialisten benaderde Westmedia voor een korte corporate video waar de urgentie centraal staat. Dat hebben we opgelost door gebruik te maken van korte nieuwsfragmenten in combinatie met tekstblokken met de belangrijkste thema’s.
Gares du Futur: Inhoudelijk videoverslag
Voor de Nederlandse ambassade in Parijs maakte Westmedia een videoverslag van het seminar Stations of the Future. Ideeën uitwisselen Tijdens het tweedaagse seminar in Parijs wisselen Nederlandse en Franse professionals, ontwerpers, experts en wetenschappers ideeën uit...
Bewoners aan het woord in voorlichtingsfilm
Rijkswaterstaat is druk met de voorbereidingen voor het doortrekken van de snelweg A15 en de verbreding van de A12 en A15. Het is een project met veel impact. Er zijn ook veel partijen bij betrokken. Om de betrokkenheid van verschillende belanghebbenden te laten zien,...
Videostrategie helpt conferentie aan kijkers
Hoe maakt UNESCO een abstracte en een sterk inhoudelijke conferentie interessant voor een Facebook-publiek? De oplossing: een serie persoonlijk videoportretten van deelnemers aan de conferentie. Een videostrategie die goed blijkt te werken.
Events gekoppeld met video
Stel voor: Je hebt twee evenementen voor twee verschillende doelgroepen. Toch wil je de twee bijeenkomsten met elkaar verbinden. Het Dutch Transformation Forum deed dat met video.
Nieuwsverslag Paul van Vliet Award
Op 4 november werd in de Efteling de Paul van Vliet Award 2015 uitgereikt. Voor UNICEF Nederland maakten wij een kort nieuwsverslag. Direct na de uitreiking is de video op locatie in de Efteling afgemonteerd en gepubliceerd.
Animatie en interviews: Helder en toch persoonlijk
Hoe maak je een complexe en gevoelige herinrichting van een organisatie in een paar minuten glashelder. Voor die uitdaging stond de Federatie Medisch Specialisten. Zij kozen voor een combinatie van interviews en doeltreffende animaties.
MVO en video: Vinexvrouwtje maakt ver weg dichtbij
Hoe laat je als bedrijf je maatschappelijke betrokkenheid zien? En hoe zorg je ervoor dat je mvo-activiteiten in verre landen aansluiten bij je publiek in Nederland. Ikea stuurde een rolmodel op pad.
Videoquotes: kort en bondig met een duidelijke boodschap
Voor zowel de interne als externe communicatie zocht de Rabobank naar korte en bondige quotes om te verspreiden op social media en op de website.