Thematische video’s en videoseries
Westmedia produceert thematische videos’s en videoseries met een journalistieke blik. Een videoserie belicht verschillende onderwerpen binnen een thema, volgens een herkenbaar format.

Voor deze opdracht vertaalden wij een technisch product naar een menselijk verhaal. CompositesNL, de branchevereniging voor de Nederlandse composietindutrie wil laten zien dat composiet een materiaal is met ongekende mogelijkheden.

Chirurgen in Nederland innoveren volop. Dat laten we zien in een serie video's voor de Nederlandse Vereniging voor Heelkunde. Tussen de coronagolven door konden we gelukkig terecht in verschillende ziekenhuizen.

Op de piek van de eerste coronagolf konden we veilig en kleinschalig de eerste reeks TextTalks opnemen. In deze serie korte video's, worden handige taaltips gegeven. Uiteraard volledig in lijn met de huisstijl van Papier is Passé. Met een greenscreen, studiolampen, een magisch schijfblok en vooral veel koppen koffie maakten we met veel plezier de eerste serie.

Medisch Specialisten doen veel om de druk op de zorg te verminderen. Dat wil de Federatie Medisch Specialisten laten zien met een videoserie over de juiste zorg op de juiste plek. Door slimme manieren van werken, nieuwe technieken in te zetten en nauwer samen te werken met zorgpartners worden er nu al flinke resultaten geboekt. Door het hele land heen zijn er voorbeelden te vinden. En sommige daarvan zijn zeker een video waard.

Hoe laat je als bedrijf je maatschappelijke betrokkenheid zien? En hoe zorg je ervoor dat je mvo-activiteiten in verre landen aansluiten bij je publiek in Nederland. Ikea stuurde een rolmodel op pad.

UNICEF Nederland kiest voor de kracht van storytelling met reportages die het verhaal van een ondervoed kind vertellen