Voorbeelden
Serie videoreportages voor UNICEF
UNICEF Nederland kiest voor de kracht van storytelling met reportages die het verhaal van een ondervoed kind vertellen
Maximale media-aandacht dankzij perskit
Vanuit Normandië kregen redacties beeldmateriaal en interviews aangeleverd, die zij in hun eigen reportages konden gebruiken.
Videoquotes direct online
Meeliften op de actualiteit kan, maar dan moet je snel zijn. Daarom bieden wij de mogelijkheid om videoquotes direct vanaf locatie online te zetten. Onmiddellijk na de opname selecteren we een bruikbare quote, voorzien we deze van een titel en en ondersteunende beelden.
Buiten binnenhalen met themavideo voor congres
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken organiseerde onlangs een conferentie over grensoverschrijdende arbeid. Een complex verhaal met ingewikkelde aspecten. Om de deelnemers te inspireren en praktijkvoorbeelden uit de grensregio’s over het voetlicht te brengen, koos de organisatie voor een themavideo over dit onderwerp.
Internationale promofilm voor RNTC
Voor Radio Nederland Training Centre (RNTC) maakte Westmedia een promofilm voor de internationale cursus Multimedia Journalism & Water. In anderhalve minuut krijgen geïnteresseerde journalisten en communicatieprofessionals een beeld van de opzet, onderwerpen en...
Social Media Reporters leveren video-updates
De kracht van inhoudelijke videoclips op social media Voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid doen Social Media Reporters van Westmedia verslag van de armoedeweek. Een week lang volgen we staatssecretaris Jetta Klijnsma tijdens werkbezoeken in alle...
Minister communiceert met wekelijkse videoblog
Hoe laat je als bestuurder zien waar je mee bezig bent en welke thema's hoog op je agenda staan. Minister van der Hoeven (Economische Zaken) koos voor een videoblog. Hierin neemt ze de kijkers mee naar werkbezoeken en licht ze beleidsonderwerpen en standpunten toe....
Real-time videoverslaggeving armoedeweek via Youtube-kanaal
In plaats van samenvattende nieuwsvideo’s, maak ik nu kortere clips die na het bezoek direct online worden gezet.
Nieuwsvideo verlegt focus perspresentatie
Van perspresentatie naar aandacht voor maatschappelijke trend BMW Presenteerde onlangs haar nieuwste elektrische auto in Amsterdam. Het bedrijf heeft bewust voor de hoofdstad gekozen, omdat Amsterdam wereldwijd voorop loopt met de aanleg van oplaadpunten voor...
Donateurs laten werk Unicef zien in reportage
In televisiereportage zien donateurs met eigen ogen dat het geld goed terecht komt. Komen de donaties aan Unicef goed terecht? Unicef-donateurs Brechje en René reisden af naar Sierra Leone om dat met eigen ogen te kunnen zien. Deze reportage werd uitgezonden in de...
Video vertelt scholieren over watersnood 1953
Waterschap gebruikt video om verhaal in de klas te vertellen Leen Naaktgeboren,en Cor Visser hebben in 1953 als kind de watersnood meegemaakt. In deze film vertellen zij hun verhaal. Met deze film wil het Waterschap Hollandse Delta laten zien wat er wordt gedaan om...
Camjo geeft blik achter de schermen
Door de inzet van een camjo ontstond de mogelijkheid om de productie van zeer dichtbij vast te leggen, zonder de werkzaamheden te storen. De Consumentenbond liet eind 2010 een televisiecommercial maken voor de Zorgvergelijker-campage. In deze commercial wordt een...