Videocontent

Voorproductie is misschien wel het belangrijkste deel van de hele videoproductie. Weten dat je geïnterviewden ...

Voor deze opdracht vertaalden wij een technisch product naar een menselijk verhaal. CompositesNL, de branchevereniging voor de Nederlandse composietindutrie wil laten zien dat composiet een materiaal is met ongekende mogelijkheden.

Voor de Federatie Medisch Specialisten maakten we een serie video's over de nominaties van de Wetenschaps- en ...

Nieuwsvideo's zijn en blijven de specialiteit van Westmedia. In augustus mochten we voor UNICEF een nieuwsvideo maken over de aanbieding van het UNICEF Jongerenadvies. Jongeren gaven zelf tekst en uitleg aan politici tijdens een bijeenkomst in perscentrum Nieuwspoort. Uiteraard netjes op anderhalve meter afstand.

Door corona is veel on-hold gezet, in afwachting van versoepelingen. Maar grote projecten dreigden hierdoor vertraging op te lopen. Dus was er behoefte aan alternatieven. Video bleek een uitkomst. Bewonersavonden konden hybride toch doorgaan - 30 mensen in de zaal en de rest kijkt online mee. En presentaties van stedebouwkundigen werden per video verspreid. Zo konden de participatie- en informatietrajecten toch nog doorgaan.

Op de piek van de eerste coronagolf konden we veilig en kleinschalig de eerste reeks TextTalks opnemen. In deze serie korte video's, worden handige taaltips gegeven. Uiteraard volledig in lijn met de huisstijl van Papier is Passé. Met een greenscreen, studiolampen, een magisch schijfblok en vooral veel koppen koffie maakten we met veel plezier de eerste serie.

Medisch Specialisten doen veel om de druk op de zorg te verminderen. Dat wil de Federatie Medisch Specialisten laten zien met een videoserie over de juiste zorg op de juiste plek. Door slimme manieren van werken, nieuwe technieken in te zetten en nauwer samen te werken met zorgpartners worden er nu al flinke resultaten geboekt. Door het hele land heen zijn er voorbeelden te vinden. En sommige daarvan zijn zeker een video waard.

De veiligheidssituatie in Syrië liet een reis van UNICEF-ambassadeur Claudia de Breij niet toe. We vonden ...

Voor de Nederlandse ambassade in Parijs maakte Westmedia een videoverslag van het seminar Stations of the ...

Rijkswaterstaat is druk met de voorbereidingen voor het doortrekken van de snelweg A15 en de verbreding van de A12 ...

Hoe maakt UNESCO een abstracte en een sterk inhoudelijke conferentie interessant voor een Facebook-publiek? De oplossing: een serie persoonlijk videoportretten van deelnemers aan de conferentie. Een videostrategie die goed blijkt te werken.

Met name bij grote en complexe veranderingen wordt video steeds vaker als ondersteunend communicatiemiddel ingezet. Sterker nog. In sommige gevallen wordt video zelfs als primair communicatiemiddel gebruikt. Onze verwachting is dat video in 2016 een prominente plaats krijgt bij corporate communicatie.