Door de inzet van een camjo ontstond de mogelijkheid om de productie van zeer dichtbij vast te leggen, zonder de werkzaamheden te storen. De Consumentenbond liet eind 2010 een televisiecommercial maken voor de Zorgvergelijker-campage. In deze commercial wordt een ambulance overgoten met goud.
Making of
Westmedia maakte in opdracht van de Consumentenbond ‘The Making Of’. Een ambulance onderdompelen in goud is geen gemakkelijke opgave. ‘t Kostte reclamebureau TBWA\NEBOKO de nodige creativiteit en voorbereiding. Uiteindelijk lukte ‘t met groene yoghurt, een high speed camera en de nodige nabewerking. Een technisch hoogstandje, dat de Consumentenbond graag wilde delen met de rest van de wereld.
Camjo
Een camjo (camerajournalist) van Westmedia liep dagen mee achter de schermen. Door tijdens de werkzaamheden af en toe wat vragen te stellen, ontstond een dynamisch en informatief portret. Door de inzet van een camjo ontstond de mogelijkheid om de productie van zeer dichtbij vast te leggen, zonder de werkzaamheden te storen.
High definition
De video is opgenomen in High Definition en is vertoond bij de launch van de campagne. Daarnaast is de video gepubliceerd op Vimeo, Youtube en de site van de Consumentenbond. De video is doorgeplaatst op verschillende blogs, facebook-pagina’s en intranetsites.