Ze heten Veloso, Simoes, Anif en Neiza. Het zijn kinderen uit Mozambique die als geen ander weten wat honger is. Ze staan centraal in de vier campagnefilms die Westmedia maakte voor UNICEF Nederland om aandacht te vragen voor de gevolgen van ondervoeding.
UNICEF Nederland kiest voor de kracht van storytelling met reportages die het verhaal van een ondervoed kind vertellen.
UNICEF Nederland kiest voor de kracht van storytelling. Door het verhaal te vertellen van de kinderen, worden de schrijnende gevolgen van ondervoeding én de oplossingen van UNICEF effectief gecommuniceerd. De reportages zijn in juli opgenomen in de regio Maganja da Costa in het noorden van Mozambique. In deze regio lijden veel kinderen aan chronische ondervoeding. Naast video’s zijn de verhalen ook verschenen in tekst in combinatie met foto.
Positief verhaal
Kenmerkend voor de videoreportages is de positieve toon waarmee de portretten worden afgesloten. Want er is een oplossing voor ondervoeding. En UNICEF kan die oplossing bieden met steun van donateurs.
Bekijk de video’s